Orzechy nerkowca połówki

Dostępność: Produkt całoroczny
Zapytaj o ten produkt
loader
shipment

Szybka dostawa!

Opłać zamówienie w ciagu , a wyślemy je jeszcze dzisiaj!
1000 g
Potrzebujesz większej ilości produktu? Zakupy hurtowe
description

Opis

Nerkowce - duże opakowanie. Połówki idealne do wielu dań.

Orzechy nerkowca, nazywane również nanerczem zachodnim są smacznym, zdrowym i lekko słodkim dodatkiem w kuchni. Produkt jest całkowicie naturalny — nie zawiera dodatku konserwantów, nie jest prażony, pieczony ani solony. Orzechy dostępne są w opakowaniu strunowym o wadze 1 kg, które można wielokrotnie otwierać i szczelnie zamykać.

Czym są orzechy nerkowca?

Nerkowce są owocem nerkowca zachodniego, czyli gatunku drzewa, które rośnie na tropikalnych obszarach Ameryki Południowej – głównie w Brazylii. Orzechy te uprawiane są także w Indiach, Wietnamie i na afrykańskim Wybrzeżu Kości Słoniowej, jednak te pochodzące z obszarów Brazylii są znacznie większe i słodsze.

Nazwa nerkowców pochodzi od ich kształtu – bez wątpienia przypominają one nerkę. Innym ciekawym faktem na ich temat jest to, że skorupki nasion nerkowca mają silnie żrące działanie. Ich olejek jest tak mocny, że może poparzyć nawet skórę. Dlatego też sugeruje się, by przed rozłupaniem lekko je podprażyć.

Nerkowce — głębia natury i zdrowia

Te starannie wyselekcjonowane owoce nerkowca nie są w żaden sposób przetwarzane. Nie zawierają zbędnych dodatków, przez co są zdrowe i aromatyczne. Warto wiedzieć, że orzechy nerkowca, regularnie jedzone w niewielkiej ilości, mogą skutecznie zapobiegać powstaniu cukrzycy typu 2. Kwasy tłuszczowe nasycone w ich przypadku ustępują nienasyconym, przez co nerkowce — połówki - mają dobroczynny wpływ na serce, układ krążenia, a nawet… pozwalają schudnąć!

Jak jeść orzechy nerkowca? Do czego pasują?

Orzechy nerkowca będą świetnie pasować zarówno do dań słodkich, jak i wytrawnych. Okażą się doskonałym akcentem w potrawach kuchni azjatyckiej. Możesz wykorzystać je jako dodatek do sosu i podawać z pikantnym kurczakiem. Doskonale sprawdzą się także w sałatkach, czy porannej owsiance lub deserze. W połączeniu z owocami stworzą danie, które dostarczy Ci mnóstwo energii oraz sporą dawkę witamin i minerałów. Z tych orzechów zrobisz także roślinne mleko! Wiele osób unika tradycyjnego mleka. Powody mogą być różne – dieta, która odrzuca produkty pochodzenia zwierzęcego czy nawet nietolerancja laktozy. Rozwiązaniem, które zadowoli zarówno wegan, jak i alergików, jest własnoręczne przygotowanie napoju roślinnego z orzechów nerkowca. Ponadto z nerkowców przygotujesz również domowe masło orzechowe i to zaledwie w kilka minut! Jest ono o wiele zdrowsze niż masło z orzechów arachidowych, gdyż ma korzystniejszy stosunek kwasów omega-3 do omega-6.

Zobacz, w jaki sposób wykorzystać owoce nerkowca w kuchni

W Polsce, jeśli chodzi o orzechy, nerkowce nadal nie są zbyt popularnym wyborem. Zdecydowanie częściej sięgamy po orzeszki arachidowe, laskowe, włoskie czy fistaszki. Jest to bardzo ciekawa kwestia, ponieważ nerkowce często uważane są za najsmaczniejsze orzechy świata. To miano zawdzięczają swojemu delikatnemu, słodkiemu smakowi i stosunkowo dużej miękkości. Orzechy nanercza zachodniego najczęściej spożywa się w formie nieprzetworzonej przekąski. Taka postać sprawia, że zachowują maksymalną ilość wartości odżywczych. Nie oznacza to, że z nerkowcami nie można eksperymentować. Wręcz przeciwnie – na całym świecie ich zastosowanie w kuchni nieco się różni. Na Kubie orzechy nerkowca wykorzystywane są do produkcji… wina! Tak, to prawda – z ich soku wytwarza się wysokoprocentowy trunek. Nieco bliżej naszego kraju, bo we Włoszech nerkowce są składnikiem wielu dań obiadowych, na przykład makaronów. W sklepach ze słodkościami można znaleźć czekolady z orzechami nerkowca czy likier o nazwie „kaju”. W Indiach natomiast nerkowce są nieodłącznym elementem tradycyjnego curry. Jak mówi stare przysłowie – co kraj, to obyczaj. Ta zasada sprawdza się także (a może przede wszystkim) w kuchni.

Owoce nanercza mogą z powodzeniem zastąpić niezdrowe przekąski — mają dodatkowo niski indeks glikemiczny, dlatego są idealne dla diabetyków. Sprawdzą się również jako dodatek do ciast; nerkowce połówki nie wymagają dzielenia, przez co ich ułożenie na cieście będzie wygodniejsze. Możesz dodać garść orzechów nerkowca do samodzielnie przygotowywanego muesli albo koktajlu.

Orzechy nerkowca - właściwości i wartości odżywcze

Jeśli szukasz cennego źródła białka, to zdecydowanie powinieneś rozważyć wprowadzenie orzechów nerkowca do swojej diety. W tych orzechach znaleźć można rozpuszczalne w tłuszczach cenne witaminy i minerały — A, D, E oraz K, a także witaminy z grupy B oraz sód, potas, żelazo, fosfor czy magnez. To nie koniec! Orzechy nerkowca zawierają liczne przeciwutleniacze. To właśnie ich zadaniem jest usuwanie z organizmu szkodliwych wolnych rodników, które są odpowiedzialne za rozwijanie się groźnych chorób. Warto sięgać po orzechy nerkowca w ciąży, gdyż dostarczają one wiele wartościowych substancji takich jak: kwasy tłuszczowe, witaminę B6, kwas foliowy oraz minerały, a także sprzyjają prawidłowemu rozwojowi dziecka. Do zdrowotnych właściwości orzechów nerkowca można zaliczyć poprawę metabolizmu oraz pamięci i koncentracji. Dzięki dużej zawartości witamin i soli mineralnych takich jak potas i magnez, przysmak ten wspomaga funkcjonowanie układu nerwowego. Obecność fosforu odpowiada z kolei za utrzymanie odpowiedniego stanu kości i zębów, natomiast cynk wpływa na poprawę kondycji włosów, skóry i paznokci. Odpowiedzialny jest również za utrzymanie prawidłowego poziomu testosteronu oraz odpowiednie funkcjonowanie układu odpornościowego. Po owoce z drzewa nerkowca powinny sięgać osoby cierpiące na nadciśnienie tętnicze, ponieważ ten rodzaj bakalii zapobiega podnoszeniu się poziomu trójglicerydów i cholesterolu. Orzechy nerkowca pozytywnie wpływają również na stan naczyń krwionośnych, w naturalny sposób obniżają ciśnienie, chroniąc przed zawałem, a także dzięki zawartości witaminy K zapobiegają nadmiernej krzepliwości krwi.

Co więcej — ze względu na zawartość białka i zdrowych tłuszczy, oprócz tego, że nerkowce dodają energii i redukują uczucie łaknienia, to jeszcze wspomagają odchudzanie. Regularne spożywanie orzechów nerkowca może chronić przed zachorowaniem na cukrzycę typu 2., z kolei wyciąg z orzechów nerkowca pobudza proces wchłaniania glukozy. Efektem tego jest polepszenie wrażliwości tkanek na insulinę. Warto dodać, że diabetycy także mogą spożywać orzechy nerkowca. Ich indeks glikemiczny jest bowiem niski – wynosi zaledwie 15. Aby w pełni korzystać z wartości odżywczych i właściwości zdrowotnych owoców nerkowca zachodniego, warto spożywać 1 raz dziennie garść orzechów. Badania wykazują, że taka ilość owoców nanercza zachodniego nie tylko zminimalizuje uczucie głodu, ale także warstwę tłuszczu w okolicach brzucha.

Orzechy nerkowca – czy wszyscy mogą jeść nerkowce?

Nerkowce, podobnie jak większość orzechów, zaliczane są do czternastu podstawowych grup alergenów. Oznacza to, że osoby cierpiące na nietolerancje pokarmowe muszą być ostrożne, jeśli mają zamiar wprowadzić je do swojej diety.

Orzechy nerkowca – ile mają kalorii?

Kiedy dbasz o wagę, monitorowanie przyjmowanych kalorii jest dla ciebie zapewne naturalnym elementem przygotowywania posiłku. Jak w tej kwestii wypadają orzechy nerkowca? 553 kcal – tyle mieści się w 100 gramach tego produktu. Dla porównania 100 g masła orzechowego zawiera około 588 kcal, a 100 g oliwy to około 882 kcal. Ponadto taka porcja bakalii zawiera 18 g białka, 44 g tłuszczu, 30 g węglowodanów oraz 3 g błonnika.

Bez wątpienia bakalie mają znaczną wartość energetyczną – również nerkowce. Kalorie mają znaczenie, jednak nie powinny być kluczowym wyznacznikiem. Zjedzenie garści orzechów nerkowca będzie o wiele lepszym rozwiązaniem niż sięgnięcie po ciastko czy kilka chipsów. Orzechy nerkowca to źródło witamin i minerałów, których brakuje w przetworzonych i chemicznych słodkościach.

Nie oznacza to jednak, że każdego dnia możesz bezkarnie zajadać się nerkowcami. Jak w każdej kwestii, najważniejszy jest umiar. 100 g nerkowca to zdecydowanie za dużo, ale spokojnie możesz pozwolić sobie na garść orzechów, która waży ok. 30 g i zawiera 166 kalorii. No i jeszcze jedno… Nerkowce bogate są w zdrowe kwasy tłuszczowe nasycone, które mają nie tylko pozytywny wpływ na serce, ale nawet pozwalają… stracić na wadze!

Orzechy nerkowca – doskonała alternatywa dla niezdrowych przekąsek

Masz problem z podjadaniem w ciągu dnia? Być może Twoim wybawieniem są właśnie orzechy nerkowca. Właściwości zdrowotne tych bakalii mówią same za siebie. Chrup na zdrowie – oczywiście w granicach rozsądku.

Nerkowce najwyższej jakości znajdziesz w Spiżarni Schroniska Bukowina. Oferowane przez nas bakalie są produktem w stu procentach naturalnym. Przekonaj się, jak proste może być zdrowe jedzenie!

Kategorie produktu: Produkty zbożowe, Suszone owoce ,
attributes

Szczegóły

Informacje
SKU: P5908252813667
Gramatura: 1000 g
Data ważności: nie mniej niż 3 miesiące
Tylko naturalne składniki: Tak
Zagęszczacze i konserwanty: Nie
Opakowanie: opakowanie próżniowe
Sposób przechowywania: temperatura pokojowa
Sposób przechowywania po otwarciu: temperatura pokojowa
Marka własna: Tak
Produkt importowany: Nie
Blokada wysyłki przed weekendem/świętem: Nie
wholesale

Zakupy hurtowe

Złóż zapytanie o cene hurtową produktu Orzechy nerkowca połówki Jeśli potrzebujesz większej ilości tego produktu w niższej cenie skontaktuj się z nami poprzez poniszy formularz.
* Pole obowiązkowe
shipment

Dostawa

Koszty dostawy — Polska

Forma dostawy Koszt dostawy przy płatności z góry Koszt dostawy za pobraniem Darmowa dostawa
InPost Paczkomaty 24/7 9,99 - od 200
Kurier UPS 17,99 22,99 od 200
Kurier GLS 16,99 21,99 od 200

Koszty dostawy — Europa

Kraj dostawy Koszt dostawy Darmowa dostawa
Unia Europejska
Kurier UPS
Od 99 brak darmowej dostawy
 

UWAGA: W piątki nie wysyłamy produktów wymagających przechowywania w lodówce i chleba.

Jeśli złożysz swoje zamówienie z takimi produktami w czwartek po godzinie 13:00, to wyślemy je w poniedziałek.

product-reviews

Opinie

Szczególnie polecamy

Pokaż wszystkie

Powiązane wpisy

  1. Jak zrobić owsiankę na mleku czy wodzie? Jakie dodatki wybrać?
    Jak zrobić owsiankę na mleku czy wodzie? Jakie dodatki wybrać?

    Owsianka to jedno z najpopularniejszych, a zarazem najzdrowszych śniadań. Znajduje się ona niemalże w każdym jadłospisie diet odchudzających. Można przygotować ją na wiele sposobów - na mleku i na wodzie, z jogurtem, czy kefirem oraz z dodatkiem świeżych lub suszonych owoców i miodu. Płatki owsiane towarzyszą nam od dzieciństwa. Niepowtarzalny smak domowej owsianki uzyskamy dodając do podstawowego przepisu odrobinę własnej fantazji. Sprawdź nasz przepis na pożywną owsiankę ze świeżych płatków owsianych i pysznych dodatków dostępnych w naszej spiżarni - suszonych owoców, bakalii i orzechów.

    Czytaj więcej